Świat Podróży Kolejowych

Obserwuj nas


Mapa odwiedzin


Statystyki od 25.04.2017 r.

Free counters!

HISZPAŃSKIE POCIĄGI TURYSTYCZNE



Hiszpański przewoźnik RENFE oprócz regularnych połączeń uruchamia kilka pociągów turystycznych zestawionych z luksusowych wagonów sypialnych. Każda wycieczka trwa kilka dni. Podróży pociągiem towarzyszy zwiedzanie miast i miasteczek leżących na trasie pociągu oraz krótkie wycieczki autokarowe umożliwiające obejrzenie ciekawych miejsc, do których nie docierają hiszpańskie pociągi. Pasażerowie mają zapewnione wyżywienie oraz opiekę stewardów. Pociągi te podaję jako ciekawostkę, bowiem ceny takich wycieczek są astronomiczne i raczej nieosiągalne dla zwykłego polskiego śmiertelnika.

Poza wymienionymi po Hiszpanii kursuje jeszcze kilka innych pociągów wycieczkowych, turystycznych oraz kolejek parkowych. Niestety, nie udało mi się znaleźć szczegółowych informacji na ich temat.

EL EXPRESO DE LA ROBLA



Luksusowy pociąg obsługuje wycieczki kolejowe na trasie Bilbao - Leon i z powrotem. Wycieczka trwa 4 dni/3 noce i w tym czasie turyści, oprócz dwóch wspomnianych miast, mogą zwiedzić 15 innych miejsc.

Ceny zaczynają się od 850 euro za osobę.

Szczegóły: www.elexpresodelarobla.com


Pociąg z zewnątrz
(źródło: materiały prasowe FEVE)

Pociąg w środku
(źródło: materiały prasowe FEVE)

EL TRANSCANTABRICO GRAN LUJO



Słynny pociąg kursujący z Bilbao do Ferrol, przy czym pasażerowie mogą dojechać autobusem do Santiago de Compostela, San Sebastian, Covadongi oraz Potes. Przejeżdża całą sieć FEVE nad Oceanem Atlantyckim po drodze zatrzymując się w 14 miejscach, które podróżni mogą zwiedzić. Wśród nich są m.in. miasta Santander, Oviedo i Gijon, a także malownicze miasteczko Luarca.

Pasażerowie mają zapewnione wyżywienie w postaci posiłków podawanych na pokładzie pociągu, możliwość prania, codzienną prasę oraz imprezy w wagonie barowym.

Podróż trwa osiem dni i z pewnością jest niezapomnianym przeżyciem.

Ceny w 2017 roku:
Podróż w w wagonie sypialnym w apartamencie dwuosobowym: 4900 euro za osobę.
Podróż w wagonie sypialnym w apartamencie jednoosobowym: 7150 euro.
Szczegóły na oficjalnej stronie pociągu: www.eltranscantabricogranlujo.com

EL TRANSCANTABRICO CLASICO



Podobny pociąg jak wyżej, lecz kursujący na trasie Leon - Santiago de Compostela (pociąg dojeżdża do Ferrol, skąd podróżni przewożeni są luksusowym autokarem do miejsca docelowego). Podróż również trwa 8 dni.

Ceny:
Podróż w w wagonie sypialnym w apartamencie dwuosobowym: 3500 euro za osobę.
Podróż w wagonie sypialnym w apartamencie jednoosobowym: 5250 euro.

Szczegóły: www.eltranscantabricoclasico.com


Pociąg El Transcantabrico
(źródło: materiały prasowe FEVE)

Pociąg w środku
(źródło: materiały prasowe FEVE)

TREN AL ANDALUS



Ostatni z luksusowych pociągów uruchamianych przez RENFE. Najnowocześniejszy, całkowicie odnowiony skład. Podróż dookoła Andaluzji rozpoczyna się w Sewilli i tam również kończy się po 6 dniach. Podróżni zwiedzają m.in. Cordobę, Granadę, Cadiz, Rondę, Jerez oraz mają możliwość przejechania się moim zdaniem najpiękniejszą trasą kolejową w Europie z Cordoby przez Linares do Granady.

Bilety od 2950 euro. W cenie zawarte jest wyżywienie, noclegi (wszystko na pokładzie), prasa codzienna, czasopisma oraz pranie.

Szczegóły: www.trenalandalus

TREN DE LA FRESA



Pociąg retro okazyjnie uruchamiany przez Renfe. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to "Pociąg truskawkowy". Ciągnięty przez lokomotywę parową skład zestawiony jest z wyremontowanych zabytkowych wagonów. Pociąg kursuje na trasie Madryt - Aranjuez. Podróż w jedną stronę trwa 50 minut.

Szczegóły: www.renfe.com/ofertas/oferta_madrid_aranjuez.html

Tren de la Fresa na trasie
(autor: Andres Gomez, licencja Creative Commons źródło: flickr.com)


LIMON EXPRESS



Pociąg retro obsługiwany przez Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana. Kursuje z Alicante do Denii wzdłuż Costa Brava. Trasa pociągu liczy ok. 65 kilometrów, po drodze przewidziane są przystanki i pokazy artystyczne. W drodze powrotnej pociąg jedzie wolniej, aby umożliwić pasażerom podziwianie pięknych, nadmorskich krajobrazów. Jak poinformował na swojej stronie przewoźnik, w roku 2012 kursowanie cieszącego się ogromną popularnością pociągu zostało zawieszone.

Lokomotywa i wagony pociągu Limon Express
(autor: Phil Richard, licencja Creative Commons źródło: flickr.com)


FERROCARRIL TURISTIC DE L'ALT LLOBREGAT



Poza pociągami rozkładowymi Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya uruchamia pociąg retro z La Pobla de Lillet do starej fabryki cementu. Trasa pociągu liczy zaledwie 3,5 kilometra, a po drodze zatrzymuje się na czterech stacjach. Pociąg złożony z wagonów otwartych ciągnięty jest przez lokomotywę spalinową. Rozstaw szyn to 600 mm. Przejazd trwa tylko 20 minut.

Do miasta La Pobla de Lillet nie da się dojechać pociągiem RENFE. Najbliższa stacja RENFE znajduje się w Ripoll. Można tam dojechać pociągami podmiejskimi z Barcelony.

Szczegóły: www.trendelciment.cat




Tren del Ciment
(aut. Eldelinux; licencja CC; źródło: flickr.com)

Zabytkowy parowóz w Lillet
(aut. Eldelinux; licencja CC; źródło: flickr.com)

FERROCARRIL DE SÓLLER



Firma prowadząca przewozy zabytkowym pociągiem i tramwajem na Majorce. Zabytkowy pociąg kursuje na trasie Palma de Mallorca - Sóller. Trasa pociągu liczy 27,3 kilometra. Kolejka wąskotorowa często pojawia się w różnych programach telewizyjnych, trasa jest bowiem bardzo malownicza i przejazd tym pociągiem niewątpliwie należy do obowiązkowych punktów programu podczas pobytu na Majorce.

Natomiast zabytkowy tramwaj kursuje po trasie z centrum Sóller do portu w tym mieście. Całkowita długość linii wynosi 4868 metrów.

Ceny podaję za stroną internetową przewoźnika. Szczegółowe informacje i galeria zdjęć dostępne są na stronie: www.trendesoller.com


Pociąg Palma de Mallorca - Soller
(aut. Alain Gavillet; licencja CC; źródło: flickr.com)

Zabytkowy tramwaj w Soller
(aut. Alain Gavillet; licencja CC; źródło: flickr.com)