Świat Podróży Kolejowych

Obserwuj nas


KONIN


Strona główna --> Dworce kolejowe
Opis według stanu z połowy lipca 2015 roku.

Konin to około 80-tysięczne miasto, przez które przejeżdżają między innymi pociągi łączące Warszawę z Poznaniem i Szczecinem. Z pociągów TLK i IC do Warszawy i Poznania korzysta wielu mieszkańców tego miasta. Mieszka tu też sporo miłośników kolei. Tutejszy dworzec kolejowy i jego okolica zniechęcają jednak do wizyty w tym mieście.

Jak podaje Wikipedia, do 1977 dworzec wyglądał zupełnie inaczej i miał zabytkowy charakter. Stary obiekt rozebrano, na jego miejscu wybudowano wstrętną budowlę, która miała służyć jako dworzec PKP i PKS. W mediach branżowych pojawiło się wiele artykułów zapowiadających remont lub budowę nowego dworca do 2018 roku.

Dworzec kolejowy w Koninie z daleka wygląda na dość duży budynek, pomalowany w jakieś dziwne wzory i barwy. Od razu widać, że to budynek zaniedbany. Plus natomiast za dość duży parking.

Hol dworca jest zaskakująco mały, przynajmniej w porównaniu do tego, co spodziewałem się zobaczyć. W środku działają kasy biletowe i dwa kioski. Przed jednym z wejść stoi przyczepa działająca jako piekarnia - mają tam tanie pieczywo. Z holu dworca schodzi się do toalet.

Przed dworcem znajduje się nieczynna wieża ciśnień, w której mieści się galeria sztuki.

Widać też przystanki komunikacji miejskiej i blokowisko.

Ne perony przechodzi się tunelem łączącym dwie części Konina. Wejście do tunelu znajduje się około 50 metrów od dworca. W tunelu i przy wejściach do niego nie czułem się bezpiecznie. Perony niezadaszone i niewyremontowane.

Odległość pomiędzy dworcem a rynkiem w Koninie to około 3 km.

Konin - dworzec kolejowy

Konin - dworzec kolejowy

Konin - dworzec kolejowy

Konin - hol dworca

Konin - hol dworca

Konin - peron 2

Konin - zejście do tunelu pod torami

Konin - tunel pod torami

Konin - nieczynna wieża ciśnień